VNITŘNÍ ŘÁD ŠKOLNÍ JÍDELNY
Vnitřní řád školní jídelny je soubor pravidel a opatření spojených s provozem školní jídelny, který se řídí zákony a vyhláškami o školním stravování (předpis č. 107/2005 Sb. Vyhláška o školním stravování a předpis č. 561/2004 Sb. Školský zákon) § 119 stanoví, že žák má nárok na dotované stravování pouze ve dnech pobytu ve škole. Podle vyhlášky č. 107/2005 (o školním stravování) § 4 odst. 9, se za pobyt ve škole považuje první den neplánované nepřítomnosti (první den nemoci).
Žáci se přihlásí jednorázově při nástupu do školy a jsou přihlášeni po celou dobu školní docházky (přechod do dalšího ročníku neznamená žádnou změnu). Žáci posledních ročníků jsou odhlášeni automaticky. Veškeré změny či odhlášení (mimo výše uvedené) je nutné zaslat písemně (e-mailem).
STRAVOVÁNÍ JE ZAHÁJENO:
-Odevzdáním přihlášky ke stravování (přihlašují rodiče či zákonní zástupci) uvedení školní jídelny (přihláška ke stažení v sekci “důležité info/ke stažení” či na stránkách ZŠ nebo Gymnázia G. Jarkovského).Při přihlášení ke stravování obdrží strávník veškeré informace o stravování, objednávání stravy a o způsobu úhrady stravného.
-Přidělením variabilního symbolu a po připsání finančního kreditu (úhradou stravného) na účet strávníka.
-Zakoupením karty v kanceláři ŠJ za 70,- Kč, či bezplatným nahráním na médium (Lítačka, ISIC karta).
Vstup do jídelny je povolen pouze strávníkům ZŠ a Gymnázia G. Jarkovského, zaměstnancům těchto škol a cizím strávníkům, kteří mají uhrazený oběd.
přidělením variabilního symbolu
zakoupením karty
vstup do jídelny je povolen
PLATBA:
Platba stravného probíhá BEZHOTOVOSTNĚ.
A to převodem z bankovního účtu nebo složením příslušné částky v pokladně KB do 25. dne předchozího měsíce.
Číslo účtu: 15633011/0100. Je nutné zvést správně vyplněný variabilní symbol (přidělený vedením ŠJ), do poznámky jméno a třídu žáka.
Neidentifikovatelné platby budou vráceny!
Ceny oběda:
6-10 let 34,- Kč měsíčně 680,- Kč
11-14 let 36,- Kč měsíčně 720,- Kč
15 let + 40,- Kč měsíčně 760,- Kč
cizí strávník 102,- Kč měsíčně 2040,- Kč
–Uhrazením stravného je strávník přihlášen ke stravování dle věku, kterého dovrší v daném školním roce (1. září- 31. srpna).
-V případě nedodržení termínu úhrady platby za obědy , bude strávník v souladu s § 31 ZÁKONA 561/2004 sb. Školského zákona, v platném znění, zablokován a poté znovu přihlášen, až bude platba uhrazena.
-Přeplatky za stravné, které vzniknou odhláškami v průběhu školního roku, budou vráceny na konci školního roku zpět na č. účtu, které strávník uvedl do přihlášky ke stravování.
-Přeplatky, které se nepodaří vrátit, se automaticky převádějí do nového školního roku.
Platby obědů mohou být v průběhu roku v souladu s vyhláškou č. 107/2005 Sb. ve znění poslední úpravy vyhláškou č. 13/20023 Sb., s účinností dnem 18. ledna 2023 o školním stravování, v platném znění, upravovány. Změny se týkají finančních limitů.
VÝBĚR A ODHLAŠOVÁNÍ OBĚDŮ:
VÝBĚR:
Uhrazením stravného je strávník automaticky přihlášen do výše stavu svého konta ke stravování s volbou menu č. 1.
Menu č. 2 si strávník volí sám a to online na webu: www.strava.cz.
Menu č. 2 lze zvolit nejpozději 2 dny dopředu do 14.00 hod na webu: www.strava.cz.
V případě malého počtu objednávek (do 30 porcí) se menu č. 2 nebo 3 nevaří a strávník obdrží automaticky menu č. 1.
ODHLAŠOVÁNÍ:
-Nejpozději 1 den dopředu do 14.00 hod na webových stránkách: www.strava.cz.
-V akutních případech (nemoc) tentýž den do 8.00 hod formou SMS na tel. 777303423 nebo e-mailem na sjzlatnicka@volny.cz.
-Při internetovém odhlašování (www.strava.cz) musíte znát uživatelské jméno a heslo.
-Neodhlášená absence znamená propadlý oběd bez nároku na náhradu, tudíž Vás žádáme o řádné, včasné odhlašování.
-1. den neplánované přítomnosti strávníka (žáka, studenta) ve škole nebo školském zařízení se podle vyhlášky č. 107/2005 Sb. o školním stravování, v platném znění, považuje za pobyt ve škole nebo školském zařízení, a proto je možné vyzvednout oběd do vlastních čistých nádob (11.00-11.30 hod). Tzn., že má žák nárok na dotovaný oběd.
-Další dny je nutné oběd odhlásit, nebo ho vyzvednout, avšak za plnou cenu oběda, tzn., včetně mzdových a režijních nákladů.
-Školní jídelna si vyhrazuje právo ukončit objednávání obědů č. 2 nebo 3 i o několik dnů dříve- z důvodu normování a doobjednávání surovin na daný oběd.
-Školní jídelna ukončuje odhlašování obědů posledních 5 pracovních dnů před závěrem školního roku.
-Strávník, který končí studium, (po absolvování maturity) je odhlášen automaticky. Žáci ZŠ, kteří přestupují na jinou školu, jsou povinni se písemně (e-mail) odhlásit ze stravování.
-Student přestává být studentem dnem následujícím po dni, kdy vykonal maturitní zkoušku ( dle zákona 561/2004 Sb., § 81, odst. 9) a proto již nemá nárok na dotovanou stravu.
-Přestane-li strávník chodit na obědy, je povinen do 2 měsíců nahlásit ukončení v kanceláři ŠJ nebo písemně. Po uplynutí 2 měsíců je i bez odhlášení vyřazen ze školního stravování. Jídelna musí evidovat pouze aktivní strávníky (popř. strávníky, kteří jsou na studiu v zahraničí.)
-Případné změny během školní docházky (č. účtu, adresa, telefon) je strávník povinen nahlásit v kanceláři ŠJ nebo písemně.
OBJEDNÁVÁNÍ OBĚDŮ PŘES INTERNET:
Webová adresa: www.strava.cz
Výběr jídelny: 11441
Uživatel: jmeno.prijmeni (bez diakritiky)
Heslo: je nutné kontaktovat vedení ŠJ a na základě aktivačního e-mailu s linkem (platným 14 dní) si heslo zvolíte sami.
VÝDEJ OBĚDŮ:
Obědy se vydávají od 11.00 hod do 14.00 hod.
Strávníci se řídí pokyny zaměstnanců školní jídelny.
-Do jídelny přivádí a dozoruje žáky 1. stupně vychovatelka či jiný pedagogický pracovník.
-Obědy jsou podávány pouze do nádobí školní jídelny. (Vlastní jídlonosiče a menu boxy je přísně zakázáno vnášet do jídelny, kromě 1. dne nemoci).
-Kuchařky školní jídelny nevydávají jídlo do přinesených nádob. Vyzvednuté jídlo si musí každý přemístit do jídlonosiče sám na vyhrazeném stole. Plato pak odevzdá u sběrného okna.
-Žáci, kteří jsou přítomni ve škole nebo se účastní akcí mimo budovu školy, mají nárok pouze na výdej stravy v jídelně. Nemůže jim být vydán oběd do jídlonosičů.
-Je naprosto nepřípustné, aby si žák, který je nemocen, vyzvedával oběd do jídlonosiče sám. Žádáme o respektování tohoto nařízení.
-Veškeré pokrmy, nápoje i doplňky se konzumují pouze v jídelně-vsedě. moučníky, ovoce apod. si žáci neodnášejí s sebou.
-Nápoj si strávník nalévá sám nebo s asistencí paní vychovatelky či příslušného dozoru.
-Přídavek oběda je vydán na základě posouzení vedoucí kuchařky ú výdeje pokrmů.
-ŠJ odpovídá pouze za kvalitu jídel konzumovaných v jídelně.
-Použité nádobí a příbory odnášejí žáci do příslušného okýnka.
V případě zapomenutí, zničení nebo ztráty stravovací karty, strávník může čerpat objednanou stravu maximálně 1 týden.
Poté je třeba zakoupit kartu novou nebo nahrát na nové médium (Lítačka, ISIC karta).
-V jídelně dodržují žáci pravidla slušného chování a stolování. Žáci nepoškozují majetek ŠJ (ohýbání příborů, znečišťování zdí apod.), v případě poškození bude požadována příslušná náhrada.
-Strávníci jsou povinni řídit se pokyny pracovníka k tomu určeného (vedoucí ŠJ, vedoucí kuchařka, pracovník vykonávající dozor, jiný pedagogický dozor).
Dojde-li ke znečištění podlahy (vylití, vysypání pokrmu apod.), žák tuto skutečnost neprodleně nahlásí a pracovník vykonávající dozor zajistí taková bezpečnostní opatření, aby procházející žáci neuklouzli (ihned nechá uklidit pracovnicí ŠJ).
-Dojde-li k úrazu strávníků, ohlásí pracovník vykonávající dozor úraz vedoucí ŠJ (v případě její nepřítomnosti vedoucí kuchařce ve výdejně či jiné pracovnici výdejny), která mu poskytne první pomoc a provede zápis v Knize úrazů. Jde-li o úraz vyžadující registraci, ředitelka ŠJ sepíše “Záznam o školním úrazu”.
-Stravování-konzumace oběda cizích strávníků probíhá v době od 11.00-11.30 hod ve vyhrazeném prostoru jídelny za účelem dodržení hygienických předpisů.
ŠJ neodpovídá za odložené věci.
-Jídelní lístek je vyvěšený v jídelně na nástěnce, dále na nástěnce u vchodu do ŠJ v budově Zlatnická. Dále je k dispozici na objednávkovém portálu www.strava.cz či webových stránkách ZŠ a Gymnázia G. Jarkovského.
-Vnitřní řád školní jídelny je vyvěšený v jídelně na nástěnce, dále k nahlédnutí u vedení ŚJ či na webových stránkách ZŠ a Gymnázia G. Jarkovského.
-Vedení školy a školní jídelny zajistí odpovídající úroveň komunikace mezi personálem ŚJ a pedagogy či dozorem a dále mezi žáky či studenty a personálem ŠJ.
-S veškerými stížnostmi, připomínkami, se prosím, obracejte přímo na vedení ŠJ.
Žáci, studenti i cizí strávníci mají právo se vyjadřovat ke stravování zápisem do knihy stížností a připomínek, která je umístěna u výdejového okénka. Děti provedou zápis za přítomnosti některého člena pedagogického sboru či dozoru, který se nachází v jídelně.
-Zákonný zástupce studenta má možnost na požádání kdykoliv degustovat pokrm vařený ŠJ.
Ve veškerých prostorách školní jídelny i varny platí zákaz kouření.
Pokud si chcete sjednat osobní schůzku, neváhejte mě kontaktovat, e-mail: sjzlatnicka@volny.cz nebo na tel. 777303423 (nejlépe SMS), ozvu se Vám zpátky.
V Praze dne 1. září 2024
Schválila: ředitelka ŠJ PETRA RYŠAVÁ
Vypracovala: Petra Ryšavá